Kaiser-Bihler-Scheib-Ensemble – Fuga del Diavolo

JHM 150
2006

Wollie Kaiser - sax, cl, fl, voc, g, human sampling
Katharina Bihler - voc
Stefan Scheib - b, sampling
Hartmut Oßwald - sax, cl
Ralf Peter (countertenor) - voc
Elodie Brochier - voc
Oliver Maas - p

1. Ouverture (4'15) / 2. Max und Moritz: 1. Streich (2'24) / 3. Tugend (3'36) / 4. Max und Moritz: 2. Streich (0'38) / 5. Treulos/Summa Summarum (2‘42) / 6. Max und Moritz: 3. Streich (0'54) / 7. Der alte Narr (2'21) / 8. Max und Moritz: 4. Streich (1'32) / 9. Der Kobold (2'51) / 10. Max und Moritz: 5. Streich (0’52) / 11. Bählamm 1 (3’35) / 12. Max und Moritz: 6. Streich (1’18) / 13. Die Meise (4’05) / 14. Max und Moritz: 7. Streich (0’40) / 15. Die Tante winkt (1’20) / 16. Bählamm 2 (3’46) / 17. Greulich (1’56) / 18. Wankelmut (3’06) / 19. Die Selbstkritik (2’32) / 20. Bählamm 3 (3’13) / 21. Sophiechens Namenstag (2’21) / 22. Hannchen ist mir gut (4’11) / 23. Romanze (2’35) / 24. Bählamm 4 (2’33) / 25. Röschen (3’01)

The idea of setting the words of Wilhelm Busch to up-to-date music is almost self explaining. Because nothing is closer and as universal and timeless as man and his often enough dubious character traits are. The sarcastic notes of Wilhelm Busch reveal all inner contradicitons, anatgonisms and depths of the human soul that always played and play the main role. In the compositions of the Kaiser-Bihler-Scheib ensemble from Saarbrücken, Germany, they find their adequate musical expression.

7
Der alte Narr